47 hozzászólás

  1. tóth béla
    2013-11-11 @ 08:51

    Tóth Mariann! – “duplán dühös vagyok” Rád mert druszám vagy – légy szíves Te gondolkozz inkább, mert a nyugdíjfizetés nincs veszélyben – nem is volt . . .kártérítést meg miért ne tudnának . . .?, oldalakat lehetne arról írni hol folynak el a pénzek, a mindenkori kormány propagandáját meg nem kell úgy általában “bevenni” !

  2. jogfosztott
    2013-11-09 @ 20:36

    Amíg a FIDESZ van kormányon, addig a szolgálati járandóságban részesülők biztosak lehetnek benne, hogy a nyugdíjukat nem kapják vissza. Egy esetleges kedvező EJEB ítélet sem adja vissza a nyugdíjunkat, az csak arra jó, hogy az indítványt előterjesztői kártérítésben részesüljenek. A nyugdíjunkat csak akkor kaphatjuk vissza, ha a demokratikus ellenzék kerül a parlamentben többségbe. Aki a FIDESZRE szavaz az a demokratikus jogállam és a jóléti állam teljes felszámolására valamint gyermekeink és unokáink cselédsorba taszítására szavaz.

  3. tóth béla
    2013-11-09 @ 18:12

    Kerpács Kartárs! Ellenzéki értelmiség? – ben reménykedni . . .? Akkor vázolnám az ő várható verziójukat . . . A nyerésük után fél évvel (kb.) közölnék, hogy sajnos újabb világválság közelít a zusából, jön az ájemef megint mert kell stb. – velünk jó irányban e miatt “nem állna módjukban” foglalkozni . . . (lsd. pl.: most a devizahitelesek hasonlítgatását a forintosokhoz, meg akik nem vettek fel hitelt)- nem folytatom

  4. agent007
    2013-11-07 @ 10:49

    KJ-nek is igaza van.

    Ja ne gondoljátok, hogy csak bólogató lennék, mert nem vagyok.
    Tényleg jók a felvetések, énnekem is szinte minden nap ezen jár agyam. Hogy itt nem csak pillanatnyi kárt kell fel hozni, mert ezzel a fityesz döntéssel hosszú időre ér minket jelentős kár. Ez, nem csak egy egyszeri, mint pl. 98%-os külön adó. Ezzel persze az ő problémályukat sem kívánnám keveselni.
    De lássuk be, nálunk nagyobb a baj mint mi magunk is fel tudnánk fogni.
    Akkora a súlya, hogy fel sem mérhető, én még mindég csak rossz álomnak, és meg nem történtnek érzem, pedig véres vsalóság.
    És holvan a tényleges kár felett a fájdalom díj(a magyar jog ezt nem ismeri)mert az erkölcsi kár(bár ez nem erkölcsiség kérdése hanem szó szerint a megalázás, és az elszenvedett fájdalomnak kellene viszonzást nyerni)ide sántít.

  5. KJ
    2013-08-26 @ 10:09

    Azért is kell túl tervezni a kárigényünket, hisz pontosan a jövőben várható kárunk ki sem számítható. Nincs ugyanis ma olyan ember aki megtudná mondani pontosan, hogy 10, 20 év múlva mekkora összeget jelent a 16% levonás hisz nem ismerjük, hogy évek múlva mekkora szolgálati járandóságot folyósítanak. Azt sem tudjuk mi lesz a nyugdíjkorhatár ameddig vonják a 16%-t, de azt sem tudjuk, hogy hány százalékot fognak levonni, hisz a levonás mértéke függ az szja mértékétől, ami a jövőre vonatkozóan szintén ismeretlen. Azt sem mondható meg pontosan, hogy azzal milyen anyagi kárt szenvedünk el, hogy nem kapjuk meg a nyugdíjasoknak járó természeti és egyéb juttatásokat.

    • Szöllősi Gábor
      2013-11-10 @ 10:25

      Egy dologban mindenki biztos lehet, ha a bíróság nem dönt mellettünk és a Fidesz kormány ismét 2/3 dal nyer, abban esetben a népakaratra hivatkozva úgy megszünteti a szolgálat járandóságot mintha sohasem létezett volna!!

      • agent007
        2013-11-10 @ 17:45

        Tisztelt Szöllősi Gábor

        Isten ne adja, hogy igazad legyen, hát Isten útjai kifürkészhetetlenek.
        De o… v… azt mondta Magyarország kisérleti labor.

      • csali
        2013-11-10 @ 18:15

        Sőt! Ha a bolygól együttállása és részleges napfogyatkozás következtében bekövetkezett szuperhold hatására óriásdagályt észlelnek az indiai óceánon, akkor a gyermekeinket is elveszik és minket pedig kényszermunkára küldenek a választások után telepítendő narancsültetvényekre.

  6. KJ
    2013-08-26 @ 09:52

    Ha a fidesz trafikosok kaphatnak úgy 4,6 millió forint kártérítést, hogy nem éri őket kár. Sőt egy trafik éves bevétele 30 millió forint körül mozog, amiért a trafikosnak év elején az évre csak 200 ezer forintot kell befizetni, így a tiszta haszna több tíz millió forintban mérhető.
    Akkor mi akik valóban kárt szenvedtünk jogosan tarthatunk igényt a kártalanításunkra.

  7. KJ
    2013-08-26 @ 09:38

    Az EJEB előtti eljárásban nem árt ha vastagon fog a ceruza a kártérítés előterjesztésekor, ugyanis a bíróság magasabb összegű kártérítést a kérelmezett összegnél biztosan nem fog megítélni, alacsonyabbat viszont a kérelmezettnél megállapíthat. Az EJEB az előterjesztett kártérítési igénynek pontosan nem számol utána, tehát nem úgy ítéli meg a kártérítést, mint a hazai bíróság és a megállapított kártérítési összeg ellen nem is lehet fellebbezni. Szerintem ezért itt hasonló technikát kell alkalmazni mint aktív korunkban a következő évi költségvetés megtervezésekor. Költségvetés tervezésekor is tudta mindenki, hogy egy kicsit túl kell tervezni az igényt, mert a tervezett összegtől kevesebbet fognak jóváhagyni. A 16%-al kevesebb ellátás kifizetése miatt a kárigényt pedig nem csak a múltban elszenvedett kárért kell előterjeszteni, de a jövőben várható kár miatt is. Hisz a jelenlegi törvényi előírás alapján a többség csak 65 éves korában kapja vissza a teljes ellátását (amennyiben időközben nem emelik a korhatárt 65-ről 67 évre). Az EJEB kártérítést megítélő döntése után semmi garancia nincs arra, hogy a fidesz visszaadja a nyugdíjunkat, ezért sem kell szemérmeskedni a kárigény előterjesztésekor.

  8. KJ
    2013-08-26 @ 08:52

    A kártérítés benyújtásakor nem kell szemérmeskedni, a kormány és a fideszes képviselők sem lelkiztek a nyugdíjunk elvételéről szóló döntés meghozatalakor (a nyugdíjunkat annak tudatában vették el, hogy tudták törvénytelen amit művelnek). A szolgálati nyugdíjasok akiktől elvették a nyugdíjat több évtizeden keresztül fizették a nyugdíj járulékot és az évtizedeken keresztül teljesített szolgálatuk során a civil állampolgárokhoz képest többletterheket, és alapvető állampolgári jogaik korlátozását is vállalniuk kellett.
    A napokban megjelent hír szerint a fidesz az állam nevében vállalta, hogy ha a jövőben egy következő kormány egy településen újabb trafik engedélyt ad ki akkor az ott működő trafikos a település méretétől függően 1,9-4,6 millió forint kártérítést kellene kifizetnie trafikonként.

    http://hvg.hu/gazdasag/20130824_Trafikmutyi_20_milliardokat_fizet_aki_ban#rss

    A kártérítésük annak ellenére ilyen magas összegű, hogy a trafikos mindig csak egy évre fizeti meg a koncessziós díjat, ami egy évre maximum 200 ezer forint.

    • Tóth Mariann
      2013-11-07 @ 01:38

      Ez még mindig csak ügy,nem kell örömtáncot járni!Nem lesz itt semmilyen kártérítés!Miből??????Gondolkozzatok már!Miből?A nyugdíjak kifizetése is veszélyben van.

      • Morfolgo
        2013-11-07 @ 10:01

        A kártérítés megítélésnek idejére (jövő november) az állam bácsi 66 millió €-nyi összeget spórol meg a 16%-al. Ha 15000€-s kártérítést megítélnek, akkor az 180 millió €-t kellene kifizetni, de mivel a törvény nem változik, a további 6-7 évben, amíg a szolgálati járadékosok nagy része ismét nyugdíjassá nem válik az állam bácsi mintegy további 400 millió €-nyi elvonást érvényesít. (Ennyivel “javul a költségvetés” egyenlege) Ha az egyszeri 27000€/fő kártérítést ki kell fizetni, akkor az kb. 320 millió €-t jelent.
        Összegezve a büdzsé kiad 320 millió €-t és elvon 466 millió €-t.
        Hol nincs itt pénz!!!!!!!!

  9. Lalabá
    2013-08-24 @ 19:04

    Tisztelt volt nyugdijastársaim!

    Véleményem az, hogy a jogos kártéritésen felül, tehát az el vett 16% és kamatain felúl elégedjünk meg a nyilvános bocsánatkéréssel és egyszeri, egy összegben kifizetett nem
    vagyoni kártéritéssel, amely méltányos, de ez ne függjön attől, hogy ki, mi volt mielótt nyugdijazták. Álliták vissza a nyugdijasstátuszt, adják meg az utazási kedvezményeket, és
    az utazási kedvezmény elvétele miatt is adjanak kártéritést!
    Maradjunk a realitásoknál!
    Tisztelettel Lalabá

  10. HMR
    2013-08-14 @ 20:23

    Tisztelt írogatók!
    A problémát én abban látom,hogy egyesek nem a lényegről beszélnek és szándékos egymásnak ugrasztó emberekkel vagyunk körbe véve.A tagságot érintő mindenféle információt kizárólag privátban lenne szabad közölni a személyes érintettség értelmében.A másik nagy baj ezen ügy körül a demokrácia hiánya ebben az országban ugyanis minden normális demokratikus országban tisztelet övezi a társadalom,az ország védelmezőit, rendfenntartóit.A nemzeti sajátosságaink közé tartozik sajnos a másik ember javainak irigylése annak utólagos bírálása.Ezt a faktort a genetikai kódrendszerünkből ki kellene törölni és valószínűleg rengeteg gondtól megszabadulhatnánk.”Sajnos” magyarok vagyunk és ez lehetetlen , én jelenleg nem vagyok rá büszke,hogy magyar vagyok!A mi életpályánk nem erről szólt aktív korunkban pedig még nekünk hivatásunk volt a szakmánk és évekkel likvidálásunk után is kötődünk régi múltunkhoz, bajtársainkhoz,ezt a mai kor nagyjai nem mondhatják el magukról és mi büszkén viseljük a megpróbáltatást is .Tartsunk ki!Rehabilitációnk ebben a fene nagy EU-ban nem maradhat el!!!Bár vannak kételyeim a jogegyenlőség terén!

  11. László
    2013-08-14 @ 06:03

    Tisztelt Kázmér: ha ön rendesen ment el bányásznyugdíjasnak akkor nem kell félni, hogy elveszik a pénzét.A rendőrség előtt én is voltam bányász 6 évig, tisztelem, és becsülőm a bányászokat, de ön lehet csak képeken látta a bányát, és most ezért fél, hogy elveszik a pénzét. Nálunk a családban mindhárom bátyám bányász volt, ledolgozták a 25.-évet, vagy az ötezer műszakot, és ők is élvezik a nyugdíjukat, akkor ön ne irigykedjen a rendvédelmisekre !!!Én sem pereltem be az államot mert lekéstem a papírok beadásával, csak azt várom el, hogy azt adják vissza amit megérdemlünk, és ami volt a Fidesz kormány előtt, ön meg élvezze a Fidesz hatalmát, még kb. 9 hónapig,aztán úgy is váltás lesz !!!!

  12. Vajk Jenőné
    2013-08-13 @ 19:47

    Strasbourgba pereljük az államot.Nyerünk, majd fizetünk.Akkor is nekünk fáj. Csak tudnám mi a kiút. Meg lehet-e valaha fizettetni a kárt okozókkal ezeket a kínokat?

  13. T.T.
    2013-08-13 @ 17:08

    Látjátok már kezdődik a hangolás ! Mi történik majd akkor ha megszületik a részünkre kedvező döntés az EJEB.-en!

  14. Czifra Margit
    2013-08-13 @ 15:52

    Tisztelt Dr.Bárándy Péter!

    Sajnos nem vagyok tagja egyik pertársaságnak sem.Szeretném megkérdezni,hogy aki nem tag az mire számíthat,ha sikerrel jár az ügyünk?
    Hogy ne legyen kevesebb a nyugdíjam,jelentkeztem önkéntes tartalékosnak 2011 év végén.Az előzetes vizsgálatokon derült ki,hogy carcinomám van.A mai napig kezelésekre járok,túl vagyok a műtéten,-kemon és a sugárkezelésen is.

    Kérem pár szóban ha tud válaszoljon nekem!
    Köszönettel:Margit

  15. Morfolgo
    2013-08-13 @ 14:31

    Úgy tűnik nekem, hogy a lehetősége a kártérítésre sokakban kissé téves elképzelésben testesül meg. Kártérítés szolgálati évenként? Milyen alapon?
    Az okozott kár 2012-től számítható, hiszen valódi károkozás időtartama ettől kezdődik. Előtte mindenki élte nyugdíjat éveit. Azokra az évekre nem jár kártérítés! Az irreális igényekkel csak azt lehet elérni, hogy a Strasbourgi bírák nem fogják komolyan venni az igényt és más alapon döntenek. Ráadásul az a nagyobb baj, hogy az irreális igények elbírálása hosszabb ideig tart, hiszen a mérlegelési és döntési munka nagysága megnő. Azt hiszem nem az a cél, hogy minél később legyen döntés. A “kormány” fellebbezésének szintén jó alapot ad az irreális igény, így még tovább lehet húzni a jogos kártérítés kifizetését.
    Szerintem a fő cél a nyugdíjas státusz helyreállítása, hiszen a 10-20 ezer €-s kártérítés után a hatalmon levők dühükben megvonhatják a járadékot (ahogy azt a törvény lehetővé teszi)és a kártérítési összeg legfeljebb 2 évre elég. Utána mi lesz?
    Szerintem csak olyan mértékű kártérítést szabad kérni, ami jogilag tisztán, átláthatóan és jogosan követelhető.

  16. kázmér
    2013-08-13 @ 12:44

    Én csak egy rokkant bányász vagyok.A Rendvédelmisektől nem vették el a pénzüket. Viszont rengeteg bányásztól igen.Mennyivel különbek a bányászoktól?Ismerek olyan rendőrt aki a 25 évéből 13 évet busz sofőr volt.Hol rendőr egy pár évig ,hol sofőr buszon.40 évesen elment nyugdíjba,. Röhög rajtam mivel neki sokkal több a nyugdíja mint nekem.Nekem 22 év keményen vájárként a föld alatt. Plusz még még 15 évet ledolgoztam még egy kemény cégnél. Most 57 évesen rettegnem kell hogy elveszik a járandóságomat.A rendőr szomszédom a 180000ft mellet még egy biztonsági cég tanácsadója havi 150000ft ért.Tök egészséges.Hol itt az igazság?. Még minden szolgálati év után ami f… veréssel ment el 1000 euro kártérítést kérni? Amit esetleg a sok nyomorék embertől vennének el. Na ez a szégyen.

    • KJ
      2013-08-13 @ 14:51

      Kázmér én az írása alapján önt inkább egy fideszes aktivistának nézem, akit a párt ideküldött zavart kelteni. Ha tévednék és ön valóban bányász volt akkor azt javaslom, hogy mielőtt mások munkájának társadalmi hasznát elkezdi szapulni tájékozódjon a témában és akkor nem ír majd valótlanságokat. Egyébként, pedig nem értem, ha ön szerint a rendőr élete ennyire fenékig tejföl, akkor ön miért nem jelentkezett rendőrnek. Mindenki előtt nyitva állt a lehetőség, hogy kérje a rendőrséghez való felvételét.
      Ha öntől is elvették a bányász nyugdíját (amit nem hiszek) ön előtt is nyitva állt a lehetőség, hogy indítványt terjesszen be a strasbourgi bírósághoz, és akkor most nem kellene irigykednie, hogy akik az EJEB-hez fordultak kártérítésben részesülhetnek.

    • KJ
      2013-08-13 @ 16:26

      Más nemzetek társadalma emléket állít az országát szolgáló rendvédelmieknek, (katonák, rendőrök, tűzoltók stb) a tisztességes szolgálatot követően, pedig nyugellátást biztosít a számukra. Kis hazánkban a társadalom ezzel szemben a Kázmérhoz hasonlóakkal az élen azon verseng, hogyan szidják kórusban a szolgálata során sokszor az életét kockáztató rendvédelemnél szolgálókat.

      https://www.youtube.com/watch?v=JqpXySNcieo

      https://www.youtube.com/watch?v=_w_iTunBygo

    • anti
      2013-08-13 @ 20:00

      Kázmérka! A bányászoktól nem vonják a 16%-ot! Úgyhogy nem kell a kamu szöveg!

    • boMisch
      2013-08-23 @ 19:30

      A példázott rendőr 15 évesen lett buszsofőr. 😀 Kázmér, te nagy huncut vagy !

  17. Elkeseredett
    2013-08-13 @ 11:05

    Lehet, hogy sokaknak nem fog tetszeni amit írok, de leírom. A szolgálati nyugdíjat a ledolgozott tényleges szolgálati idő alatt kéne értelmezni, nem pedig az 1996. szeptember előttit is belevenni. Vannak még páran akik 1996.09.01.-én kezdték el a tényleges szolgálatot, mert hiába volt meg minden papírjuk a törvényváltozás végett nem vették előbb állományba őket. Jó magam is ezek közt vagyok. Azóta több szolgálati nyugdíj módosítás volt és sajnos mind érvényes ránk is, akik ekkor kezdték. Akkor mi hol nyújthatunk be bármiféle panaszt is? Sehol!! Ha kiszámoljuk akkor ez a kis réteg akik idetartoznak, mennyit dolgoznak le ténylegesen szolgálatba? Én személy szerint most lépek a 18. szolgálati évembe és még a koromhoz van 16 év, hogy nyugdíjas legyek. Előtte pedig dolgoztam 10 évet civilként máshol. Félreértés ne essék! Senkitől nem irigylem a járulékát és én is éltem volna a helyzettel ha adott lett volna. Elnézést ha valakit megsértettem.

  18. Andrew Barkanyi
    2013-08-13 @ 09:55

    KJ. kommentje áll hozzáma legközelebb..mi tagadás de a megegyezés és a kollektiv bölcsesség “gyümölcseinek” a körvonalai már már kibontakozni látszanak!

    Nem tul merev álláspontom szerint (kötelez hogy volt hivatásosként – elcsalt három helyett két éves ide oda lökdösött korkedvezményes érintettként – is szólok, de az is sokat nyom latba hogy nemzetközi peren kivüli ügyekkel foglalkozó igazságügyi közvetitő vagyok már 2000 óta)

    A kártérités összege – tekintve hogy többen másokkal együtt külföldre kényszerültek – valószinüleg Uniós léptékű kell hogy legyen a birák alternativ reparációs nyugdijazás-ügyétől eltérően de azzal nem ellentétben!

    Ami többünket bánt az az hogy egy idő óta, de már életpályánk alkonyán pestisjárványos divatba jött rendőrtől,tüzoltótól,katonától, vámostól büntetlenül lopni!
    Ez intő jel és sérti a tiszti/ hivatásrendbeli önbecsülésünket és rossz példát mutat a felnövekvő nemzedék számára is.
    A reparáció tehát uniós percedens érvényű ugyebár és a számok megjelölése nélkül – az utolsó brutto fizetés alapján- erre tekintettel is ki kellene hogy legyen.

  19. Bodor Attila
    2013-08-12 @ 20:23

    Bárándy Ur
    Én 2001 ben mentem rokkantsági nyugdijba mint bü helyszinelö sajnos az egészségi állapotom fokozatossan romlik a jelenlegi kormány ugy néz ki elvesz a rehabilitácios járadékom egy részét ezért nincs más lehetöségem hogy a szolgálati járadékom ujra számolását kérjem.Eddig ebben a kettöség miatt nem tudtam semmilyen pertársaságba lépni,kérem hogy jogi segitséget adjon e témában mert nem tudom mit tegyek.Sajnos nehezzen irok mert a betegségembül kifolyőlag üvegtesti mútétem lesz es mind két szememre alig látok.Ezért elnézest kérek.Szeretnék csatlakozni a társaságukhoz.Bizom önben mint volt Igazság ügyi miniszterben.Remélem még Lesz is ebben a státuszban.Minden jot kivánok eröben egészségben Tisztelettel Bodor Attila nya R.Ftzls

  20. Morfolgo
    2013-08-10 @ 10:31

    Nem pontos a fogalmazás:

    Leidiótázták őket, aztán fizettünk nekik.

    Nem ugyanaz!

    • boMisch
      2013-08-23 @ 19:04

      Még ez sem ugyanaz. Hanem: a Kövér leidiótázta a strassbourgi döntéshozókat, majd a kormányzat fizetett a pernyertes vörös csillagosnak. Legyünk méltányosak, hiszen ez egy olyan kivételes barom kijelentése volt, akivel nem azonosulnak az állampárti vezetők.

  21. Don Quijote
    2013-08-09 @ 15:46

    Egy friss, reményt keltő cikk az EJEB-ról, melynek címe>

    Leidiótáztuk őket, aztán fizettünk nekik

    http://index.hu/belfold/2013/08/09/800_millio_ember_utolso_remenye/

  22. hübele balázs
    2013-08-09 @ 12:53

    csatlakozom –

    ocoba szerint:
    2013-08-07 – 11:50

    legyünk csak reálisak, először is meg kell nyerni az ügyet

    másodlagos ne akarja senki előre a pénzt számolni

    1. a bíróságnak ki kell mondani. hogy a szolgálati járandóságot törölni kell, helyette vissza kell adni a rendes öregségi/szolgálati nyugdíjat.

    2. egyéb kártérítés már csak hab a tortán…….

  23. macsek
    2013-08-08 @ 20:14

    Eltudjâtok kèpzelni ezeket a zembereket,hogy bârki kőzülük bocsânatot kèr?Ha megnyerjük a pert, a vezir majd azt mondja,hogy ismêt tàmadàs törtènt Magyarorszàg a magyar nèp ellen ès a rezsicsőkkentês ellen.Ès sajnos ezt a demagòg maszlagot megint sokan beveszik.

  24. Don Quijote
    2013-08-08 @ 16:15

    Tőlem “ezek” ne kérjenek bocsánatot! Az Ő bocsánatkérésük nekem semmit nem jelent, mert én ugyanannyinak nézem őket, mint ők engem! Minden képviselő a saját vagyonával feleljen az államnak okozott kárért! Nem tudják letagadni, mert minden képviselőnek küldtünk értesítést jogszabályokra hivatkozva az általunk ért jogsértést megelőzően. Szerintem már régen így kellene ennek lennie.

    • Don Quijote
      2013-08-08 @ 16:24

      Javítás: “a minket ért jogsértést megelőzően”

    • E. Ferenc
      2013-08-09 @ 07:29

      Teljesen egyetértek, hogy feleljenek anyagilag is a döntéseikért. Bár azt nem tudom, hogy ilyen esetben a tv. mekkora anyagi retorziót tesz lehetővé. Elvileg azért kapnak jó nagy pénzt, mert nagy a felelősség. Azt még nem láttam, hogy valaki helyt is állt volna, a hibás döntés miatt. A szándékosságról nem is beszélve.

  25. KJ
    2013-08-08 @ 09:48

    Nem kell azon aggódni, hogy a kormány miből fizeti ki a kártérítést. Legfeljebb kevesebb stadiont építenek, vagy kevesebbet költenek kommunikációra, miniszterelnöki levelezésre, köztéri szobrok tologatására esetleg évente kevesebb közpénzt mutyiznak el stb. Egyébként, ha a kártérítés kellemetlenül érinti a kormányt arról csak ők tehetnek. Akkor kellett volna gondolkodniuk, amikor annak tudatában szavazták meg a nyugdíjunk ellopását, hogy tisztában voltak vele, amit tesznek az törvénytelen. A kártérítésnek nem csak az a célja, hogy az erkölcsi és anyagi kárt szenvedett állampolgárt kártalanítság, de legalább ilyen fontos, hogy a kormányok megtanulják nem lehet az állampolgárt büntetlenül meglopni.

  26. Jocoba
    2013-08-07 @ 21:07

    Alapvetően az állam (Fidesz) arra számított,hogy minél kevesebben perelnek és ugye aki nem perelt azt nem is fogja kártéríteni. Ugye az a bizonyos 2012.december 31-edikei dátum amíg lehetett a nemzetközi bírósághoz fordulni. Szóval kb.13.000 ezren pereltünk kb.27.000 ezren nem! Na az ő pénzükre fájt a foga a vezírnek. És ugye őket…….! sajnos!!
    És azért mindenki maradjon nyugodt és a földhöz ragadt.

  27. Nagy Zoltán
    2013-08-07 @ 14:37

    Íííígen! Lehet, hogy először meg kell nyernünk a pert… De! A perhez tartozik, hogy megmondjuk, milyen és összegszerűen mennyi kártérítést látunk méltányosnak.
    Most kell ezt eldöntenünk!
    Én egyébként egyet értenék Szilvási Attilával! Szolgálati időhöz kötném a kártérítés mértékét. De! Azért ne rugaszkodjunk el a valóságtól…
    A Magyar Állam nem fog, nem tud kifizetni 30 – 40.000 eurókat mind a kb. 13.000 bajtársunknak.
    Én a magam részéről mindenek előtt egy nyilvános bocsánatkérést várnék el és azt, hogy a kormányunk legalább akkora vehemenciával tegye közhírré a tévedését, jogsértése elismerését, mint amekkora nagy ” pofával ” le nap lopózott, le Kádár huszározott, le ingyenélőzött minket, engem!
    Ezek után várnám el a nyugdíja státusom visszaállítását és egy méltányos 15 – 20.000 eurós jóvátétel kifizetését.
    Ez csak az én véleményem! 🙂
    Másnak, lehet egészen más véleménye is.

    • Molnár Zoltán
      2013-08-08 @ 07:33

      Egyetértek a nyilvános bocsánatkéréssel, de ez csak akkor igazságos ha valamennyi minket bíráló, vagy minket lealázó hangvételű nyilatkozat szerzője bocsánatot kér. Persze ha nincs vér a pucájában- ilyenkor egy megfizetnek egy majmot aki helyettük szájal-, esetleg fizessen bánatpénzt a saját havi jövedelméből és ne az adófizetők zsebéből.

      Természetesen a legfontosabb a nyugdijas státusz visszaállítása, a 16% levonás megszüntetése, az eddig levont összegek kamatostól való megfizetése, és bár ezzel sokan nem értenek egyet a bánatpénz, útóbbi a Fidesz és KDNP pártkasszáiból.

      • Mária
        2013-08-08 @ 12:25

        Azok a pártok amelyek megszavazták a megaláztatásunkat, az állami támogatásból fizessék vissza a bennünket ért vagyoni és nem vagyoni károk összegét, de ha ez nem elegendő, akkor az “igen” gombot megnyomó képviselők a magánvagyonukból fizessék meg a hiányzó összeget.

        • Zoli
          2013-08-09 @ 11:38

          Az én véleményem is ez! Ezek a képviselők ,előterjesztők vállalják a felelősséget! Pontosan tudták amikor előterjesztették,hogy mit tesznek. Az egyik azóta alkotmánybíró. Ha a Bíróság Nekünk ad igazat és a Magyar államnak kártérítést kell fizetni,akkor ez a tettük különösen nagy vagyoni hátrány okozása lesz,amely bűncselekmény! Nekem nem kell a bocsánatkérés,mert nem bocsátok meg! El kell felejteni ezeket a bocsánatkéréseket,mert ez nem helyettesítheti a felelősségre vonást!

  28. Jocoba
    2013-08-07 @ 11:50

    Ez sem elhanyagolható sőt tán jó megoldás, de legyünk csak reálisak, először is meg kell nyerni az ügyet a többi úgymond
    “másodlagos” ne akarja senki előre a pénzt számolni (főleg elkölteni), csak nyugalom és bízzunk abban, hogy megkapjuk ismét NYUGDÍJAS státuszunkat. Szóval bízzunk az igazság szolgáltatásban.

  29. Szilvási Attila
    2013-08-07 @ 04:58

    Igen korrekt, mindkét oldalról!
    Én azt javasolnám a kártérítés összegére, hogy az legyen arányos az elismert szolgálati évekkel. Évenként méltányosnak tartanék 1.000 EUR-t. Akinek 25 év ht. jogviszonya van, az kapjon 25.000 EUR-t, akinek 40, az pedig 40.000-t és így tovább. Nyilván, aki több szolgálati évet szolgált le, azt lelkileg sokkal jobban megrázta ez a minősíthetetlen eljárás!
    SEJTEM: nem sok esélye van a javaslatomnak! (…azért lehülyézni nem kell!!!)
    Minden köszönet az ügyünket támogatóknak és egy kalappal nekünk!

    • Nagy Attila
      2013-08-16 @ 17:46

      Én azzal is megelégednék, ha a státuszunkat visszakapnánk, és az eddig jogtalanul elvett 16%-t annak kamataival együtt kifizetnék számunkra. Továbbá nem korlátoznák azt, ami szerintem egy kicsinyes bosszú része, hogy a minimálbér 18-szorosánál éves szinten ne kereshessünk többet. Ezzel is tulajdonképpen az államkasszából veszi el a pénzt, mert én jelenleg egy olyan helyen dolgozom ahol hivatalosan bejelentve , Bruttó 147 ezer Ft-ot kapok. (Nincs külön zsebbe pénz) Ha többet engedett volna OV, akkor az államkasszába is több ment volna. Ez is a kicsinyes bosszújának a része.
      Nem baj, hátha nyerünk, és akkor talán változni fog az életünk. Bár a számunkra kedvező ítéletből is annyi lesz nekünk jó, amennyit majd betartanak belőle.

Vélemény, hozzászólás?