A Kormány 333/2011.(XII.29.) Korm. rendelete

333/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet

A korhatár előtti ellátás, a szolgálati járandóság, a balettművészet életjáradék és az átmeneti bányászjáradék eljárási szabályairól, valamint egyes kapcsolódó kormányrendeletek módosításáról

Magyar közlönyből letölthető itt!

333/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet képfájl oldalai: 1.old., 2.old.,3.old.,4.old.,5.old.,6.old.

 Néhány kérdés és válasz a rendelettel kapcsolatosan:

1. Kell-e egyénileg kérelmezni a szolgálati járandóság megállapítását és folyósítását?

Válasz: – Nem kell, mindez hivatalból történik.

2. A családi kedvezményt mikor vehetjük igénybe?

Válasz: – Először 2013. június 30. nap után (333/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 9. §) utólagosan történik az adóévre vonatkoztatva!

3. Be kell-e jelenteni a Nyugdíjfolyósítónak a szolgálati járandóság melletti keresőtevékenységet?

Válasz:  A munkáltatónak kötelező jelentenie a NAV-nak, amely a Nyugdíjfolyósítónak küld át adatokat. Azonban ajánlatos a szolgálati járandóságban részesülőnek is ezt megtenni 2012. január 15. napig, a www.onyf.hu honlapon található B06 Bejelentés nyomtatványon. (Ügyfélkapun keresztül is lehet, amelyet okmányirodában lehet regisztrálni) 

4. Külföldi munkavégzést be kell-e jelenteni?

Válasz: – Az ilyen munkavégzésre is igaz az éves keresethatár és a jelentési kötelezettség, bejelentésére nincs külön formanyomtatvány.

Szolgálat és Becsület

You can leave a response, or trackback from your own site.

68 hozzászólás: “A Kormány 333/2011.(XII.29.) Korm. rendelete”

  1. Balu szerint:

    Bajtársaim !

    A NAV úgy tűnik a volt rendőrökre és katonákra célzatosan utazik. Vállalkozásaikat még a beindításuk előtt százezrekre bírságolják, un. rendbírság címen.Nincsenek véletlenek. Most a bosszúállás második hullámát éljük meg azért, mert hűséggel szolgáltuk a népünket és hazánkat. Ne feledjük el ezen atrocitásokat sem !

  2. Kovács Péter szerint:

    Kedves Barátaim!

    Amikor elmentem 5 éve nyugdíjba a papiron az állt ,hogy a Magyar Honvédség 57 éves koromig kifizette a nyugdíjamat az államnak.
    1 Hol a pénz?
    2 Melyik országban van még olyan , hogy egy törvényt visszamenőlegesen megváltoztatnak?
    Ez nem az Unio ez Venezuela…..

    Üdvözlettel: Kovács Péter

  3. Motoros III, szerint:

    Még egy konkrét, bizonyítható eset. Az egyik volt kollégámmal történt, aki szintén 30 év szolg. után vonult nyugdíjba. Igaz, Ő főtiszt volt és két diplomával is rendelkezik, szerintem szakmailag, bűnügyi területen nagyon “toppon” van, a pontos (volt)beosztása nem érdekes. Tehát a “srác” (51) személyesen ment be az érintett szolgálathoz, vitte az önéletrajzát(?) és mindent amire szükség van. Viszonylag rövid időn belül behívták orvosira, pszichológiai vizsgálatra, fizikai-erőnléti felmérésre stb… Na itt kezdődtek a problémák, az orvosin egy tök idegen és kegyetlen flegma civil orvos ült, aki végül veszekedés árán tovább engedte. ( Betegsége az volt, hogy néhány évvel ezelőtt íratott fel magának nyugtatót. Kérdem én ki az a rendvédelmis, aki még soha nem vett be nyugtatót?)
    Jött a fizikai, a felmérések csak 50 éves korig vannak kidolgozva, az idősebbeknek nem kell ugra-bugrálni, ettől függetlenül megmutatta magát, egy kis fiatal közalkalmazott kislánynak, aki “megfeleltnek” minősítette a rendőrbácsit.

    Na és eztán jött a harmadik csapás a pszichológia. Itt alázták ám az alezredes urat a sárga földig. Természetesen alkalmatlan minősítést kapott. Neki ennyi volt és eddig tartott.
    Aki gondolja, vonja le a megfelelő következtetést.

    Sok sikert minden jelenlegi és volt kollégának!

  4. Motoros III, szerint:

    Tisztelt Kollégák, különösen Tünde és Gyula!

    Csupán a hiteles tájékoztatás végett írom le az általam személyesen tapasztaltakat. A pontos időpontra nem emlékszem, valamikor 2012. február hónap elején lehetett, amikor telefonon érdeklődtem a Békés megyei RFK. Személyügyi Szolgálatától szenior állomány ügyben, ugyanis engem is foglalkoztatott a visszaszerelés lehetősége, mivel nekem is csak a szolg.járandóságom van, más semmi, így tengetem az életem. Az ügyintézőt nagyon régóta ismerem, épp olyan kedves és barátságos volt velem mint aktív koromban.
    A válasz: Sajnos még nincs végrehajtási utasítás, de felírom az adataidat és majd telefonon értesítelek, hogy mikor van lehetőség a jelentkezésre. Ennyi, aztán még beszélgettünk és kinyomtuk a telefont.
    A lényeg, azt a bizonyos telefon hívást azóta is várom! Nem érkezett meg.

  5. HÜSE GÁBOR szerint:

    1953 02 12 én születtem 1968 és 2011 12 13 ig dolgoztam 42év 168napot 2011 12 14én be atam a leszázalékolási szándékomat és 28százalékot értem el és el utasitó határozatot kaptam kérdésem hogy január óta semmilyen ellátásban nem részesülök már a megélhetési gondjaim is veszélyben vannak a számlákat sem tudok fizetni keresem a munkahelyet de sehol sem vesznek fel a korom miat várom a megtisztelő válaszát tisztelettel HÜSE GÁBOR

  6. papi szerint:

    ha nyaron leszek 57 eves,akkor mikor leszek eloszor nyugdijas?

    • kj66 szerint:

      Tisztelt Kolléga!

      A mai nap hatályos jogszabályok alapján:
      (az, hogy mi lesz holnap,a következő hónapban, esetleg jővőre?)

      2. Cím
      A nyugdíjjogosultság
      A 2008. december 31-ét követő időponttól megállapításra kerülő öregségi nyugdíj esetében
      18. §47 (1) A társadalombiztosítási öregségi nyugdíjra jogosító öregségi nyugdíjkorhatára annak, aki
      a) 1952. január 1-je előtt született, a betöltött 62. életév,
      b) 1952-ben született, a 62. életév betöltését követő 183. nap,
      c) 1953-ban született, a betöltött 63. életév,
      d) 1954-ben született, a 63. életév betöltését követő 183. nap,
      e) 1955-ben született, a betöltött 64. életév,
      f) 1956-ban született, a 64. életév betöltését követő 183. nap,
      g) 1957-ben vagy azt követően született, a betöltött 65. életév.

      http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700081.TV

      http://jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=142753.578038

      • Molnár Zoltán szerint:

        Egy 2001-ben szolgálati nyugállományba vonult (kényszerített)katonatiszt vagyok. Januártól kapom a szolgálati járandóságot. 1957. májusában születtem. Értem a leírtakat, és ha jól gondolom, helyesen értelmezem. én lennék az első, aki újból – 10 ÉV MÚLVA – NYIGDÍJBA VONUL?????

        Így van??? Vagy felejtsem el a katonáknak járó -5 évet?
        Vagy az akkor érvényven lévő 57 éves nyugdíjkorhatárt?

        Szeretnék egy gyors választ.

        köszi

        • Vadember szerint:

          Jelenlegi ismeretim szerint aki 2011-12-31.-ig nem töltötte be az 57. éltévét, már csak a rá vonatkozó életkorban (1957 ben és utána születettek a 65. életév betöltése után.) mehet nyugdíba. Azaz lőttek az 5 év kedvezménynek!

          Van jó hírem is! Ez tűrhetelen, és valószínűleg még az idén változni fog! Ti. előrehozzák a 65 éves nyugdíjkorhatár bevezetését, legalábbis erről lehet olvasni, és jövre már az előbb születettek sem mehetnek el 65 éves koruk előtt. 🙂

          További szép reménnyel kecsegtet hogy “A nemzetközi összehasonlításban viszont a 15-74 év közötti korosztály számít aktív munkavállalónak.”
          forrás: people.mokk.bme.hu/~kornai/laky/Cikk/nepszava.pdf

  7. Kujak szerint:

    Szeretném megkérdezni, hogy amennyiben eladom a lakásomat, az a szolgálati járadék kifizetés szempontjából bevételnek minősül-e?

    A lakást 2000-ben vásároltam 4,2 millió Ft-ért 1/2-ed részben az enyém. Most el tudnám adni 7,8 millió Ft-ért. 3,6 millió a különbözet aminek fele 1,8 millió Ft.

    Tehát az a kérdésem, hogy ha a szolgálati járadék mellett dolgozok minimál bérért akkor ez a lakáseladás befolyásolja-e a járadék kifizetését? Gondolok itt arra, hogy az éves bevételem nem haladhatja meg a minimálbér 18-szorosát évet szinten.

    Válaszodat előre is köszönöm

    BL.

  8. godfather szerint:

    A levonást (16%) és a családikedvezmény igénybevételét törvény állípítja meg. A végrehajtás módját határározza meg a kormányrendelet.
    Egyébként nem adót vonnak le, hanem a csökkentés mértékét az SZJA(16%) alapján vonják le. De nem münősül adónak.

  9. Nardai Ferenc szerint:

    Kérdésem a következő.
    A családi adókedvezményt és annak igénybevételének módját tudomásom szerint törvény állapítja meg. (3 gyerek után 206.250.-Ft)A szolgálati járandóságból levont 16-os adót és a 2013 junius után érvényesíthető családi adókedvezményt meg ez a szuper kormányrendelet. Melyik a magasabb szintű, vagy törvény is van, csak én még nem láttam?
    Köszönettel

  10. Szücs András szerint:

    Az lenne a kérdésem, hogy én eddig őstermelői tevékenységet folytattam a munkám mellett. Az őstermelői tevékenységből bizonyos jövedelmem származott, ami meghaladta a minimálbér 18-szorosát egész évre kivetítve. Plusz nem beszélve arról, hogy az állam különböző támogatásokat adott a növénytermesztésre, földművelésre az állattenyésztésre és még sok más dologra, ami szintén bevétellel járt(fagykár,deminiminis stb). Eddig én rendelkeztem őstermelői igazolvánnyal és az ahhoz szükséges nyomtatványokkal
    Most viszont felfüggesztettem az őstermelői tevékenységet és a szükséges papírokat leadtam a megfelelő hatóságnak. Tudomásommal az őstermelői tevékenység is vállalkozásnak számít, így szolgálati járadék mellett folytathatok-e őstermelői tevékenységet a 18-szoros minimálbér erejéig? Ezért azt a segítséget kérném,hogy milyen viszony van a szolgálati járadék és az őstermelői tevékenység között?

    Várom a konkrét válaszotokat!

    Tisztelettel: Szűcs András

    • szolgalat1 szerint:

      Tisztelt Bajtársam!
      A szolgálati járandóság mellett minden törvényes jövedelemszerző tevékenység szabad, azonban az évi brt.18 szoros minimálbér jövedelemkorlát érvényes, ezt ha túllépi, akkor a szolgálati járandóságot szüneteltetni kell.
      A szolgálati járandóság és az őstermelői tevékenység (és bármilyen más törvényes jövedelemszerzés) bevétele nem alkot közös adóalapot. A szolgálati járandóság a 16%-os szja mértékével csökkentett, más csökkentés nem terheli, így további adó sem. Egyelőre ez a törvény!
      További kérdéseit, amennyiben egyesületi tagunk, tegye fel az szbjogsegely@gmail.com e-mail címen, ahol az ügyvédnő megválaszolja.
      Üdvözlettel: szolgalat1

  11. nyaradibela szerint:

    Sziasztok!

    Én csak azt szeretném tudni,hogy ha a cégem valami oknál fogva nem fizet utánam adót stb. Akkor elvehető -e tőlem a szolgálati járandóság?
    Természetesen érvényes munkaszerződéssel és fizetési jegyzékkel rendelkezem. A fizetésem rendszeresen pontos időben átutalásra kerül.

    Köszönöm, várom a választ.

  12. Kenyeres Sándor szerint:

    Sziasztok!
    Tudna segíteni valaki az alábbi kérdésben:szolgálati kötelmekkel összefüggő baleset miatt, FÜV eljárással nyugdíjaztak. A FÜV határozat egészségi alkalmatlanságot mondott ki, amelyben %-osan rögzítették a munkahelyi baleset mértékét. A Nyugdíjfolyósító mégis vonja a százalékot- hova fordulhatok jogorvoslatért, ha van még ilyen egyáltalán?

  13. Sörös Zsuzsanna szerint:

    Szia!
    Szolgálati járadékos vagyok. Február 1-től lesz munkahelyem. A cég könyvelője nem tudja kiszámítani a munkabérem, mert sehol sem találunk arról semmit, hogy a járadékom és a fizetésem összevontan adózik-e, vagy a fizetésem önállóan adózik? Ugyanis ha összevontan adózunk, akkor a korábbi szolg. nyugdíjamból több mint 30 %-ot veszítenék el, akkor meg (tekintve a bérplafont) nem éri meg dolgoznom.
    Előre is kösz!

    • szolgalat1 szerint:

      Kérdését továbbítottuk, a válasz megérkezett:
      A szolgálati járandóságot nem terheli további levonás (a 16%-n kívül). Nincs összevont adóalap a szolgálati járandóság és az évi (keresethatár-plafon alatti) jövedelem között. A Szolgálati járandóság nem számít az adóalapba, a mellette kapott bér külön (önállóan) adózik.
      Nem volt kérdés, de adja magát a témához, hogy így nincs szuperbruttósítással kapcsolatos nyilatkozattételi kötelezettség sem, hiszen a szolgálati járandóság melletti keresethatár nem teszi lehetővé az évi 2.424.000 Ft jövedelem elérését…
      Üdv.: szolgalat1

      • kj66 szerint:

        Elnézést, amiért belekontárkodom. Csak segítő szándékkal teszem.NAV tájékoztató levélből egy idézet.

        „Tájékoztatjuk, hogy a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) 2012. január 1-tol hatályos 3. § 23. pontjának b) alpontja szerint nyugdíjnak minősül a korhatár előtti öregségi nyugdíjak megszüntetéséről, a korhatár előtti ellátásról és a szolgálati járandóságról szóló törvényben meghatározott korhatár előtti ellátás és szolgálati járandóság.
        Mivel az Szja tv. 1. számú mellékletének 1.2. pontja szerint az Szja tv. alkalmazásában a nyugdíj adómentes, így azt az Szja tv. 7. § (1) bekezdés a) pontja alapján a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni, azt bevallani sem kell.
        Ebből adódóan, az összevont adóalapba tartozó jövedelme adóelőlegének összegét a szolgálati járandóságának összegétől függetlenül kell megállapítani, ezért a szolgálati járandóságának összegétől a kifizető részére nem kell nyilatkozatot tennie.
        Az előzőekben idézett jogszabályi rendelkezéssel kapcsolatban a nyugdíjfolyósító szervtől kérhet részletesebb tájékoztatást.

        Üdvözlettel:
        Nemzeti Adó- és Vámhivatal
        Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Tájékoztatási Főosztály”

  14. Juhász Tamás szerint:

    Mi a helyzet azokkal a nyugdíjasokkal akik munkahelyi baleset miatt kerültek füv biz. elé és lettek így nyugdíjasok idő előtt.

  15. Dávid Zoltán szerint:

    Üdv!
    Mégis mi lehet az oka annak, hogy a családi kedvezményre 1,5 évet várnunk kell???
    A feleségem, amíg volt munkahelye, beadta a nyilatkozatot és azonnal kapta a kedvezményt, amire jogosult volt…
    Mit fog érni 1,5 év múlva az a pénz…nem lehet tudni.
    Na és ki ad enni a négy gyermekemnek MOST, nem 1,5 év múlva (mert a számlákat ki kell fizetni ugyebár…)?
    Miért ér kevesebbet a mi gyermekünk, mint egy másutt jövedelmet szerzett polgáré???
    Ez felfoghatatlan!
    Én már beadtam a Nyugdíjfolyósítóhoz a Nyilatkozatot, de azt se tudták, hogy mi az…
    Mit tehetek???

    • LL szerint:

      Szia!

      Sajnálom, hogy napi problémáitok vannak. A Kr. írja elő, hogy az igazolást KÉRELEMRE (!) következő év június 30 után adják ki.
      Szerintem az egyenlő bánásmód hatóságnál megér egy misét ez is.
      Én csak arra lennék kíváncsi, ha a NAV nekünk június 30 után ad ki igazolást, akkor hogy a bánatba fogunk május 20-ig SZJA-t bevallani???

      Nézzük a további időket.
      Kéred az Igazolást – mondjuk elsőként. A NAV július 2-án postáz, mondjuk 5-én megkapod. A többi szarral együtt elküldöd a nyugdíjfolyósítónak, ami mondjuk 10-én megkapja. 22 munkanapon belül elbírálják, értesítenek (augusztus 10). Várják, hogy fellebbezel-e (augusztus 31), majd a jogerőre emelkedéstől számított 10 nap múlva kiutalják, a számládon további 2-3 nap múlva megjelenik, szeptember 15. (Ha ügyintézést hosszabbítanak, akkor még néhány nap) Mennyi ez összesen?
      🙂
      Ha 2012 januárjában szeretnél gyermekednek 30-as téli cipőt vásárolni, helyette vehetsz 2013 szeptemberében egy 32-es őszit!
      Ha addig éhen nem haltok.
      Szép az élet!

      • Dávid Zoltán szerint:

        Üdv!
        Köszi az “elkeserítő”, de teljesen reális választ!
        Az egyenlő bánásmód Hivatal már megvolt, közölték, hogy “sajnos” nem vagyok cigány származású…nem lesz belőle semmi…
        Én ugyan mondtam, hogy a magyar kisebbséghez tartozom, de rögtön csúnyán néztek rám…
        Dávid

  16. MOLNÁR ZOLTÁN szerint:

    azt szeretném megtudni, hogy a szolgálati járendóság mellett lehetek-e közalkalmazott napi 4 órában?
    Vagy elveszik a járandóságomat? Vagy szüneteltetnem kellene erre az időszakra?

    HELP
    S.O.S. !!!!!!

  17. Kiss Ernő szerint:

    Olvassa már végig egy jogász ember alaposan a korhatár előtti nyugdíjakról megjelent törvényt és írja meg ,hogy melyik paragrafusa mondja ki ,hogy egy 57 év alatti nyugállományú katona nem saját jogú nyugdíjas. Az egyértelmű, hogy az ellátást szolgálati járandóságként folyósítják.
    A saját jogú szolgálati nyugdíjast /szolgálati járandóságban részesülőt/ a tb törvény is nyugdíjas ként kezeli 4/e, f. pontok.

    • Korosodó szerint:

      Kedves Ernő
      A tb törvény csak azt mondja ki, hogy a nyugdíjas és a szolgálati járandóságot kapó egyaránt jogosult tb ellátásra.
      A nyugdíjas státusz és a nyugdíj, minden (demokratikus)országban törvénnyel szabályzott, mindenütt azonos értelmezésű. Ha majd megkapod a nyugdíjfolyósítótól a jelenlegi státuszodról a papírokat, azzal nem tudsz nyugdíjas bérletet venni és nem tudod magad igazolni, mondjuk egy osztrák ( vagy magyar)múzeumi belépő vásárlásakor, hogy jogosult lennél nyugdíjas jegyre.

    • godfather szerint:

      1997. évi LXXX. törvényből idézet:
      f) Saját jogú nyugdíjas: az a természetes személy, aki

      1. a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény, illetve nemzetközi egyezmény alkalmazásával a 14. § (3) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott saját jogú nyugellátásban, a Magyar Alkotóművészeti Közalapítvány által folyósított ellátásokról szóló kormányrendelet alapján folyósított öregségi, rokkantsági nyugdíjsegélyben (nyugdíjban), Magyarországon nyilvántartásba vett egyháztól egyházi, felekezeti nyugdíjban vagy növelt összegű öregségi, munkaképtelenségi járadékban részesül,

      2. a szociális biztonsági rendszerek koordinálásáról és annak végrehajtásáról szóló uniós rendeletek, illetve az EGT-állam jogszabályai alkalmazásával saját jogú öregségi nyugdíjban részesül,

      Sajnos ez elég egyértelmű.

  18. molnár zoltán szerint:

    azt szeretném megtudni, hogy a szolgálati járendóság mellett lehetek-e közalkalmazott napi 4 órában?
    Vagy elveszik a járandóságomat?

  19. Balázs István szerint:

    a NAV NÁL SEMMIT NEM TUDNAK A B08 BEJELENTÉSRÖL, CSAK AKKOR KELL BEJELENTENI HA TULÉPTÜK A KERET ÖSSZEGET ÉRVÉNYES MUNKA SZERZÖDÉS LEGYEN ÉS LEGYEN AZ EGYÉN BEJELENTVE

  20. Balázs István szerint:

    tartalékosnak csak azt regiszrálják aki nem füvvel jött el.

  21. drita szerint:

    Köszönöm a választ!

    • Botox szerint:

      Amit a fentiekben kérdeztél (többségi befolyás stb.), szerintem nem a szolgálati járadékosokra vonatkozik, hanem a korengedményes nyugdíjasokra, ahol ez esetben előfordulhat, hogy akár saját maga vagy a közeli hozzátartozója küldte nyugdíjba az illetőt. A tiltás lényege, hogy a korengedményes nyugdíjas ezután ne mehessen ugyanoda vissza nyugdíj mellett dolgozni. A biztonság kedvéért meg kérdezni a Nyugdíjfolyósító és a NAV ügyfélszolgálatán is. (előtte nyomtatsd ki a vonatkozó jogszabályokat és vidd magaddal).

  22. drita szerint:

    Nincs senki, aki tudna válaszolni a kérdésemre?

    • boMisch szerint:

      Megbízási szerződés esetén a megbízás tartalma szerinti ügyet kell ellátni. Ha valaki munkát ad nekem – munkahelyet, munkadarabot, munkaeszközöket és munkavégzésre irányuló utasítást – akkor az már munkaviszony. Időtartam szerinti korlátozással csak alkalmi munka, ún. egyszerűsített munkavégzés.

  23. drita szerint:

    Kérlek, segítsetek a 2012.01.04-i hozzászólásomhoz. Lehet-e megbízási szerződéssel dolgozni, vagyis így közeli hozzátartozóm adhat-e megbízással munkát. Így én úgy tudom, hogy nem munkáltatóm a közeli hozzátartozóm – amit tilt a törvény -, hanem csak megbízásos jogviszonyban állok vele.
    Köszönöm előre is a választ!

  24. Motoros III, szerint:

    Tisztelt Kollégák!

    A véleményetekre vagyok kíváncsi, mit javasoltok,mit tegyek?
    30 éves szolg.viszonnyal vonultam szolgálati nyugdíjba összesen négy hónapot dolgoztam a polgári életben, még érettségi után 1975-ben. Ettől az időponttól kezdve 2004. december 15-ig határőr (kb. 3 év) majd rendőr (27 évig) voltam.
    2011. december 31-ig nyugdíjasként éltem, most semmi és senki vagyok.
    Mit tegyek, jelentkezzek szenior rendőrnek? Maradjak itthon a fenekemen és várjak valamire? A szenior állományba történő bejutásnak mi a feltétele? Ez évben leszek (ha leszek) 56 éves, milyen fizikai, egészségi, pszichikai állapotnak kell, hogy megfeleljek?
    Csak a nyugdíjamból éltem, a feleségem ált.iskolai pedagógus havi 120 ezer nettóért, a lányom III. éves joghallgató. Merre induljak, ki tud nekem tanácsot adni? Csak mellesleg jegyzem meg, hogy a szenior rendőrt senki nem várja vissza. Mit is kell csinálni egy szenior állományú kollégának?

  25. Andrea szerint:

    Ha kint dolgozol és kint adózol, Magyarországon be sem kell vallanod a jövedelmet.

    Én most vagyok egy flroidai cégalapítás elején. A tevékenységem a “szabad foglalkozás” körébe esik (webfejlesztés), szervert USA-ban bérlek, így itthon sem adózási, sem bevallási kötelezettségem nem lesz.

    Arra az esetre, ha valakit érdekel: cégalapítás kb. 200e Ft – ebben benne van az éves adóbevallás – mivel az USA adórendszert nem ismerem -, székhelybérlet 1 évre és a szövetségi államnak fizetendő éves adó is ($100), az éves fenntartási díj – mostani dollárárfolyamon számolva kb. 160e – ami szintén tartalmazza a fenti költségeket.
    Ezen felül 30e dollárig 15% jövedelemadó, felette sávosan, + 0% nyereségadó.
    Így a magyarországi adóztathatóságot ki tudom zárni. Sem adóbevallási kötelezettségem, sem adófizetési kötelezettségem nem lesz, pedig én ráadásul fizikailag itthon püfölöm a billentyűzetet.

    És hogy mit bukok ezzel viktátorék jóvoltából? A kezdő vállalkozások által elszámolható előző 3 év befektetéseit, mert az idei évem így is minuszban van (több a költségem, mint a fizetendő adó lenne).

    @Tünde: mindnyájan nagyon sz@r cipőben járunk, azok is, ahol egyik féltől vesznek el, és duplán, akiknél mindkettőnktől vesznek el pénzt.
    (Én is az utóbbi körbe tartozom.)

    Bízzunk benne, hogy az igazság nem odaát van, hanem néhány száz km-re csupán, és kamatostól visszakapjuk a járandóságunkat.

    • godfather szerint:

      Andrea!

      Az én ismereteim szerint csak részben igaz amit írsz az adózásról. Valóban igaz, ha kint van jövedelmed és adózol kint utánna, itthon már nem kell, de az adóbevallásban akkor is szerepeltetni kell a külföldön szerzett jövedelmet is. Az más tészta, ha nem írod be.

  26. il Capitano szerint:

    Kérdésem: ha én egy úniós országban vállalok munkát, tehát külföldön. Ott kapom a havi fizetést kinti bankszámlára, ott adózom, akkor a magyar állam miként szerez arról tudomást ha nem vallom be ? A külföldi állam minden vendégmunkás jövedelmét és adatait megküldi a magyar NVA-nak ? Vagy hogy van ez ?

  27. drita szerint:

    Üdvözlet! BÚÉK Mindenkinek!
    Kérdésem az lenne, hogy egy cégben a fiammal voltam ügyvezető és társasági tag egyszerre. Drága jó szavazóbrigádunk által törvénybe iktatták, hogy szolgálati járandósággal rendelkező többségi befolyást nem szerezhet, nem rendelkezhet, hiszen ez Kft.-ben a gazdasági társasági jogszabály alapján egy szavazati jognak számít.
    Ha csak társasági tag maradok, a munkáltatóm (fiam) – mint közeli hozzátartozó – nem lehet, tehát alkalmazottként sem dolgozhatok.
    Tehát sem ügyvezető, sem tag nem maradhattam az általam létrehozott cégben, amelybe minden kicsi megtakarítást beletettem. Ezért még a szemetek kártérítést fizetnek remélem nekem, lesz még igazság az országban. Tehát már nem vagyok a cégben sem ügyvezető, sem tag.
    A cég ne menjen tönkre és a fiamnak legyen állása, hiszen ő itt minden járulékot fizet maga után, én mint szolgálati járandóságos megbízási szerződéssel dolgozhatók-e a fiam cégénél, hiszen ez nem munkáltatói szerződés, csak megbízási jogviszony, amit csak néha végeznék el, meghatározott megbízási pénzért.
    Előre is köszönöm a választ és Mindenkinek kitartást és főleg egészséget kívánok. Nálunk is nagyon rossz a helyzet, mivel a férjem is szolgálati járandóságos, na nem saját akaratából, hanem átszervezték, hogy tűnjön el, mert másra volt szükség.
    Így két gyermekünk, akik tanulnak, nehéz helyzetbe kerültek.

  28. horváth gyula szerint:

    Tünde nem nézlek hülyének hiszen én is komolyan fontolgatom ha kell akkor dolgozom . Csak én ugy képzeltem (kis naiv) ha Ők küldtek el akkor ők is adjanak munkát most. Én állok elébe
    minden szakmába vágó dolgot elvégeznék a nettó nyugdíjamért,
    hiszen nekem is csak ez az egyetlen jövedelmem az én nejem viszont rokkantnyugdíjas 50 évesen és köztudott hogy velük is mit művelnek.Különben is hova mennék a munkaerőpiacon 54 évesen.
    Üdv. Gyula

  29. che guevara szerint:

    Sziasztok! mint tudott, lehet dologoznom,de a bevételem nem érheti el a minimálbér 18 szorosát! viszont!!Mi van akkor,ha emelkedik a minimálbér? Akkor az azévi minimálbér 18 szorosa lép érvénybe,vagy marad a 2011-ben érvénybe lévő min.bér 18 szorosa?

  30. Kalmár Tünde szerint:

    Gyula! ne nézz h…nek, de én bent voltam és megírtam a kérvényt a szenior állományba, mivel jelenleg nem látok más lehetőséget hogy ne csökkenjen a pénzem ill. a pénzünk, mivel nekem a férjem is rendőr volt, tehát mi elég sz …. helyzetbe kerültünk. (bár milyen hihetetlen nekem nincs semmi más jövedelem) Mondhatom azt is, hogy szívesen fogadnának bennünket de mivel nincs a törvényhez végrehajtás így a kérvények irattárba kerültek, mivel senki nem tud semmit arról hogy merre kell elindulni. üdv. Tünde

  31. horváth gyula szerint:

    sziasztok a legkomolyabban kérdezem tud e valaki valamit arról hogy mi van akkor ha valaki tényleg vissza akar menni dolgozni
    Ez egy komoly lehetőség vagy csak kamu volt az elejétől kezdve,és tényleg csak a pénzünk kell nekik?

    • boMisch szerint:

      Igen, kamu volt.
      A jogfosztó törvény alapján nincs visszavételre lehetőség. Nem nevezhető visszavételnek, ha valaki az újonnan létrehozott állományi csoportban – szenior állomány – vállal szolgálatteljesítést. Ilyen korábban nem volt, ilyet még senki nem csinált. Ráadásul szenior állományt kizárólag a rendőrség kötelékén belül lehet létrehozni, vagyis a szolgálati nyugdíjas – január elsejétől: szolgálati járadékos – csak ide kérhet felvételt. Tehát a volt rendőrök mellett a katonák, bv-sek, tűzoltók, pénzügyőrök és a titkosszolgák is.

      Persze, a Hszt. alapján továbbra is kérhetünk reaktiválást, és azt továbbra is el fogják utasítani. Van azért kivétel is: ők többnyire a hatalom-közeli csókosok és árulók.

  32. Kalmár Tünde szerint:

    Ismét Üdv.
    Abban az esetben ki veszi igénybe a családi adókedvezményt 2012-ben ha mind ketten szolgálati nyugdíjasok vagyunk?

  33. Kalmár Tünde szerint:

    Üdv mindenkinek!
    A problémám a következő: A törvény megjelent. A nyugdíj átalakult járandósággá, mely adó köteles, de aki visszaakar menni un: senior állományba annak nem tudják befogadni a kérelmét mert nincs a törvényhez végrehajtás. Akkor most hogy is állunk? Félreértés elkerülése végett nem a rendőrséggel van a baj az fogadná a kérvényeket csak mivel nincs végrehajtás áll minden. Az adó viszont valószínű levonásra kerül. Két szék közül a földre.

  34. Both László szerint:

    ” Ha az érintett a tárgyévben törvényben meghatározott biztosítással járó jogviszonyban áll, és az általa fizetendő nyugdíjjárulék alapja meghaladja a tárgyév első napján érvényes kötelező legkisebb munkabér havi összegének tizennyolcszorosát (a továbbiakban: éves keretösszeg), az éves keretösszeg elérését követő hónap első napjától az adott tárgyév december 31-éig, de legfeljebb az öregségi nyugdíjkorhatár betöltéséig a nyugdíj folyósítását szüneteltetni kell. ”

    Mit jelent a keretösszeg? Minimálbért? Mennyi a pontos összeg? A cafetéria beleszámít?

    • Botox szerint:

      A keretösszeg, amint az a törvényben szerepel: a mindenkori minimálbér tizennyolcszorosa. Tehát a szolgálati járandóság mellett ennyit kereshetünk. Ez számokban: 93 000 x 18 = 1 674 000 bruttó. Ha ezt “lebontjuk” havi fizetéssé (osztjuk 12-vel), akkor 139 500 bruttó, ami nettóban kb. 91 000 nettó/hó. (bruttó-nettó számítás: http://www.hrportal.hu). Amennyiben ezt az éves keretösszeget márciusban lépjük át (be kell jelenteni), akkor áprilistól nem jár a szolgálati járandóság év végéig. Ha decemberben érjük el, akkor “csak” a decemberi járandóságot kell visszafizetni. Csak úgy érdekességként: ha saját kft-m van (lehet egyszemélyes is), havonta csupán minimálbérre jelentem be magamat, majd év végén osztalék formájában veszem ki a “maradék”, nagyobb összeget. Az osztalék viszonylag kedvezményesen adózik (16% adó és 14% tb levonás), és csak a decemberi járadékot fizetem vissza.

      • LL szerint:

        Ez igaz, de ha egyszemélyes kft-d van, akkor elvárt jövedelem után kell a munkavállalói és a munkaadói tb járulékokat, meg minden szart fizetned!
        Már nem tudom mennyi a teher, de olyan havi 70 körüli összegről van szó!
        Ha ki tudod termelni ügyes vagy!

        A Rendőrségen megbízással visszafoglalkoztatott ny. alezredesek voltak (vannak?).
        Megbízás:
        januártól-novemberig havi száz, decemberben 2,5 milla.
        Ez a szép, nem? 🙂

  35. Pásztor szerint:

    Bajtársak!

    A családi adókedvezményt (mivel csak 2013-ban vehetjük először igénybe) 2012-re hozzátartozó igénybe veheti, vagy ez esetben a következő évben elesünk tőle?

  36. che guevara szerint:

    Sziasztok! Köszönöm a választ!!

  37. USB szerint:

    A NAV-nál érdelkődés után azt a választ kaptam, hogy most januárban még a decemberi nyugdíjat kapjuk, és februárban fogjuk a januári járandóságot kapni, de írjátok meg ha ez nem így van és csak áltatom magam. A családi adókedvezménnyel kapcsolatban pedig azt mondták, hogy le kell tölteni az oldalukról ha megjelenik az ehhez szükséges nyilatkozat és azt kitöltve kell elküldeni a járandóság folyósítónak. Tehát még nem biztos, hogy csak másfél év múlva kapjuk meg visszamenőleg. Van itt azért rendesen ellentmondás, de hát tudtuk mit kapunk…

  38. Zsiráf szerint:

    Boldog és Sikeres Új Esztendőt kívánok a Mozgalom vezetőségének és minden tagjának!!!
    Nekem csak az lenne a kérdésem, van-e valakinek infója, rálátása arra, mikor fognak részünkre utalni járandóságot?????
    Az hogy mit levelezünk a NYUFI-val szerintem természetes, viszont enni is kell, de nem találtam még embert, aki tudott volna mondani valamit erről.

  39. che guevara szerint:

    Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,én valószínű,csak alkalmi munkát találok (tam) külföldön.Azaz,nem folyamatos munkám lesz kint,csupán pár hét.Aztán,lehet,hogy egy- két hét(hónap) kihagyás.(utánna lehet,hogy 1 hónap,esetleg megint pár hét munka) A konkrét kezdési időt,csak februárban tudom meg.Ezt is bekell jelentenem jan. 15-ig? Esetleg az alkalmi munkavállalókra más vonatkozik? Köszi.

    • szolgalat1 szerint:

      Tisztelt Bajtársam!
      Kérdését tovább küldtük, a válasz megérkezett:
      Változás bejelentésre a szolgálati járandóság melletti keresőtevékenység esetén 15 nap áll rendelkezésre, így az alkalmi munka megkezdésekor, illetve 15 napon belül lehet jelenteni. A január 15. nap az újév első napján már keresőtevékenységet folytatónak határidő.
      Üdv.:szolgalat1

Hozzászólás

You must be logged in to post a comment.